ولادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل البیت


ماه مبارک رمضان در حالی به نیمه می رسد که دلهای شیفتگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شوق طلوع دومین ستاره درخشان آسمان امامت غرق سرور و شادی است. حسن بن علی (علیه السلام) چشمه ای جوشان و خروشان از خورشید پر ثمر و با برکت ولایت است که در ماهی عزیز و با شکوه پا به عرصه هستی نهاد و این ماه را با قدوم پربرکت خود آراست.

امام حسن مجتبی (ع) در کردار و رفتار نمونه روزگار بود از برجستگی‌های اخلاقی آن حضرت با عنوان بخشنده‌‌ترین، باسخاوت‌ ترین، حلیم‌‌ترین، زاهدترین، راستگوترین، پارساترین، عابدترین، گرامی‌‌ترین، پرگذشت‌‌ترین و دارای گشاده‌‌ترین سینه در میان مردم نقش بسته است.

“کریم آل طاها” که از عطر سخاوت و بخشندگی اش، بوی کرامت ساقی کوثر استشمام می شود و سالروز ولادتش به نام روز اکرام و ایتام نامگذاری شده است تا تمامی مسلمانان همواره تلاش کنند با پیروی از سیره اخلاقی ایشان، فرهنگ حمایت از نیازمندان، ایتام و فقرا در جامعه اسلامی نهادینه شود تامل در سیره نورانی امام حسن مجتبی(ع) نشان دهنده آن است که آن حضرت علاوه بر انفاق و دستگیری از نیازمندان، حقیقت کمک مومنانه را نیز برای همه ما به خوبی روشن کرده اند که همانا مبتنی بر حفظ عزت و کرامت فرد نیازمند است، چنان که ایشان به هیچ وجه راضی نمی شدند که عزت و آبروی یک انسان به خاطر ابراز نیازش مخدوش شود.
در پایان جناب آقای موسوی مدیر نمایندگی ستاد دیه ضمن تبریک عید خجسته پانزدهم رمضان به تمامی همکاران ، هم استانی های عزیز و خیرین نیکوکار اظهار نمودند: از درگاه حضرت باری تعالی خواستارم در این ماه مبارک همگی ما را از سرچشمه زلال معرفت این امام همام سیراب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *