جشن گلریزان و آزادی ۴۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های استان بوشهر با حضور شماری از خیران و مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان بوشهر شنبه 18 فردین ماه 1403 مصادف با 26 رمضان الکریم مراسم جشن گلریزان آزادسازی تعداد 46 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با حضور مسئولین و خیرین در سالن اجتماعات اداره بنادر و دریانوردی بوشهر برگزار شد.

این مراسم با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغاز و با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موسیقی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر آغاز شد.

در این مراسم که با حضور ،مسئولین و خیرین استانی برگزار شد تعداد 46 زندانی غیرعمد با بدهی بالغ بر 237 میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که از این تعداد 33 نفر محکوم مالی ، 12نفر محکومین مهریه و 1 نفر محکوم به پرداخت دیه بوده اند.

در ادامه مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر هم با اشاره به آزادی 137 زندانی جرائم غیرعمد در استان گفت: این افراد سال گذشته با پرداخت 22.5 میلیارد تومان از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

وی از آزادی 46 زندانی جرایم غیرعمد مالی در مراسم جشن گل‌ریزان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای آزادی این تعداد زندانی 6.4 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 4.8 میلیارد تومان وام کم بهره پرداخت شد و در همین راستا 43 میلیارد تومان گذشت شکات و اقساط اعسار 30 میلیارد تومان است ، جمع کل بدهی 46 نفر محکومان یاد شده را 86.4 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این افراد با مشارکت مسئولان و خیرین نامه آزادی خود را دریافت کردند.

در ادامه مراسم رئیس کل دادگستری استان جناب آقای مهدی مهرانگیز با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان بوشهر شده است گفت: قضات، مسئولان دادگاه‌ها و دادستان‌ها در همه نقاط استان بوشهر به‌صورت مداوم از زندان‌ها سرکشی می‌کنند و ضمن توجه به مطالبات زندانیان از همه ظرفیت‌های قانونی برای آزادی آنان استفاده می‌کنند.

وی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را یکی از اولویت‌های حوزه قضایی استان بوشهر دانست و بیان کرد: توجه به آزادی زندانیان جرایم همچون چک‌های غیر کلاهبرداری، نفقه، دیه، مهریه و دیگر امور مورد توجه ویژه قرار دارد که همکاری خیرین در این عرصه ستودنی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به آزادی 46 زندانی جرایم غیرعمد مالی با همکاری خیرین در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: اکنون 164 نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی منتظر همکاری خیرین برای آزادی و برگشت به خانواده هستند که امید می‌رود امسال زمینه آزادی آنها فراهم شود.

در همین راستا و در ادامه مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با قدردانی از خیرین این عرصه، اظهار کرد: همه کسانی که بانی خیر هستند به ویژه در ماه مبارک رمضان با خداوند متعال مشارکت می‌کنند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در ماه مبارک رمضان همه میهمان خداوند متعال هستند و هر کار خیر در این ماه همکاری با میزبانی، حضرت باریتعالی است.

وی ادامه داد: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را واسطه‌گری خیرین در راستای نیت خداوند در این ماه با عظمت دانست و گفت: بر اساس آمارها میزان بدهی برخی از زندانیان جرایم غیرعمد مالی بسیار پایین است که لازم است همگان برای آزادی این زندانیان مشارکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر برپایی جشن گل‌ریزان در همه ماه‌های فصول سال گفت: لازم است برای آزادی زندانیان در ماه‌های مختلف سال جشن گل‌ریزان برگزار شود.

وی با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران در استان بوشهر در همه امور خیر و خدمات به نیازمندان مشارکت دارند عنوان کرد: اکنون استان بوشهر در عرصه وصول زکات و کمک به مددجویان کمیته امداد در سطح کشور مقام نخست دارد که این مهم نشان از همکاری خیرین در عرصه‌های رسیدگی به مشکلات جامعه و کمک به مددجویان و نیازمندان است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: انتظار می‌رود با همکاری خیرین در هر ماه زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر فراهم شود چراکه حتی یک روز سریع‌تر آزاد شدن زندانیان در بهبود وضعیت زندگی آنان آثار شایانی دارد.

در پایان طی مراسمی چک آزادی به همراه یک شاخه گل جهت آزادی مددجویان اهدا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *